Rok 2014 z pohledu členů Jezdeckého oddílu Dubicko

Sezóna nám už dávno skončila, pomalu se blíží i konec celého roku, a proto vám přinášíme nejlepší a nejhorší zážitky zážitky roku 2014 z pohledu jezdců a dalších členů oddílu.

Ladislav Vachutka st. (skvělý trenér a velká morální podpora jezdců)

  • ,,Sezóna byla skvělá, byla úžasná, byla dokonalá." (A naštěstí je už za námi, chtělo by se dodat...)

Lenka Vachutková ml. (nejlepší jezdkyně oddílu)

  • ,,Nejhorší zážitek se stal až po sezóně, kdy mi v jeden den odešly oba strojky na stříhání koní zrovna ve chvíli, kdy jsem měla ostříhanou Natálku z jedné strany. Nejlepší pak bylo nečekané druhé místo na oblastním mistrovství družstev." (V době psaní článku byla klisna Natálka stále ostříhána jen z půlky, neboť ani třetí strojek nespolupracoval.)

Ladislav Vachutka ml. (nejepší jezdec oddílu)

  • ,,Nejlepší pro mě asi bylo 2. místo na CSI v Olomouci (s Taktikou-H, pozn.red.), nejhorší zážitek žádný nemám."

Radek Smyčka (velmi trpělivý trenér začátečníků, majitel stále se zmenčujícího stádečka koní)

  • ,,Nejhorší zážitek bylo zjištění, že mi už asi brzo zůstane jen Marlo. Gordon a Morfeus mají nové paničky a na Missu si brousí zuby Růženka. A nejlepší je, že jsou všichni koníci v pořádku. Jen ten Sorba nám trošku pajdá." (Radkovy zážitky nám poskytla jeho přítelkyně a nová panička Gordona, Petra.)

Petra Vrbová (mluvčí Radka Smyčky, nová panička Gordona)

  • ,,Nejlepší je, že jsem letos zvládla svůj první parkur (pokud se za to dají křížky považovat). A nejhorší se ve mně perou dva. Když jsem dala Gordonovi novou odpocku, a po dvaceti minutách zjistila, že je na cáry. Nebo když jsem na jaře cválala s Hesportem lesem, ten si vyhodil zadkem a já mu zůstala viset na krku. Hesporta to samozřejme nerozhodilo a cválal dál."

Monika Najmanová (nejlepší dvorní veterinářka, jezdkyně Dorien)

  • ,,Mým nejhorším zážitkem bylo bezesporu nepříjemné zranění Dorien po zavalení a následná osmitýdenní rekonvalescence a výpadek klisny z krásně rozjeté závodní sezóny. No a nejhezčím je každý dobře zajetý parkur. :-) A když je to odměněno ještě umístěním, je to ta pověstná ,,třešnička na dortu"."

Kateřina Křížková (majitelka Dury a Sissi Dony)

  • ,,Nejhorší zážitek byl, když jsem jela parkur, a ve chvíli, kdy mi zazvonili, začalo příšerně pršet. A nejlepší asi výjezd na Slovensko." (Na Slovensku se Katce při druhém kole MEJC velmi dařilo, v dětské kategorii vybojovala skvělé šesté místo.)

Darina Křížková (nenahraditelná dvorní lékařka, matka Katky)

  • ,,Nejhorší bylo, když Katka v březnu spadla z Durči a zlomila si kotník. A nejlepší? Asi to, že byla na závodech v Pezinku, kde se jí docela dařilo, a že celkově měla dobrou sezónu se Sissi, kterou vlastně vůbec neznala. Klisna se totiž koupila v únoru a Katka hned sedla a závodila. Během sezóny se postupně seznamovaly a učily se spolupracovat."

Pavel Křížek (skvělý ,,traktorista" a výpomoc na závodech, otec Katky)

  • ,,Nejhorší zážitek byly určitě namáhávé ,,dálkoplazy" a nejlepší výjezd na koncert Káji Gotta s Mončou Najmanovou."

Barbora Ryčovská (majitelka Novely)

  • ,,Nejlepší zážitek bylo určitě oblastko. Náš tým tam jel s tím, že se umístí nejlépe jako pátý, a nakonec jsme v konkurenci sedmi družstev vybojovali stříbro. A to jsme nastoupili jen ve třech. A nejhorší pro mě bylo, když jsme zjistili, že Novela má sarkoidy, zvlášť poté, co jsem viděla, jak se některé umí nepěkně rozrůst. Díky naší veterinářce Monče se nám však snad podařilo všechny vyhubit... Takže díky, Moni!"

Ivan Ryčovský (neocenitelný dvorní překladatel, majitel Lotreka)

  • ,,Můj nejlepší zážitek je 3. místo v Hájském poháru, i když vím, že letošní bodovací systém hrál v můj prospěch. Ale důležité je, že jsme si s Lotrem udrželi po celý seriál standardní formu a nikdy jsme zcela nepropadli. Nejhorší bylo to, jak jsem v červnu na domácích ,,ofickách" v Z nepřešel ani první překážku, zlatočerný oxer, protože mi Lotr třikrát zastavil."

Heda Ryčovská (nepostradatelná ošetřovatelka, matka Báry)

  • ,,Nejhorší zážitek byl den ve funkci ,,ošky" na závodech v Olomouci. Viděla jsem maximálně tři jezdce, zato jsem mohla šest nebo kolik hodin pást Lotreka mezi paneláky! A nejlepší bylo, když jsme po dlouhé zdravotní pauze způsobené mým nabouraným kolenem zase s Molly vyrazily mezi překážky."

Iveta Kubíčková (majitelka Carling)

  • ,,To je jednoduché. Nejlepší zážitek je, když vyhraješ, a nejhorší, když ryješ držkou v zemi, aneb pád jezdce. :-)"

Marek Langer (jezdec Mozarta)

  • ,,Nejhorší bylo asi to, že na ,,ofickách" v Dubicku 1. června jsem byl z obou parkurů vyloučen, nejlepší zážitek je určitě ze začátku sezóny, kdy jsem přešel bez ukopnutí L*."

Lucie Langerová (svěřenkyně Ladi Vachutky, jezdkyně Manon)

  • ,,Nejlepší je každý dokončený parkur, a že je to někdy boj. A nejhorší bylo, když mi okulhala Manon a já nevěděla proč a za jak dlouho a jestli vůbec bude v pořádku."

Tomáš Barták (svěřenec Lucky, majitel Elvise)

  • ,,Nejhorší je, když jezdím na jízdárně sám a nikdo (pozn.red. Lucka) mě nepeskuje. Nejlepší byl asi Hubert v Třeštině."

Tomáš Jílek (majitel Amiga)

  • ,,Nejhorší zážitek byl, když odváželi Coco Rica, a nejlepší, když jsem si přivezl Amiga."

Alice Pekařová (majitelka Elity a Magiera)

  • ,,Nejhorší zážitek byl, když v domečku došlo pivo. A nejlepší když dovezli nové!!!"

Martina Spáčilová (jezdkyně Vharaona)

  • ,,Nejlepší zážitek - první čistě překonaná 105/110 a čtvrté místo. Nejhorší zážitek byla ztráta znalosti kurzu rozeskakování v Olomouci po čistém základním parkuru."

Martina Žváčková (bývalá jezdkyně Molly, jezdkyně Morfeuse)

  • ,,Všechny dobré zážitky letos zastínil ten nejhorší - ztráta klisny Molly."

Lukáš Topitsch (jezdec Erose)

  • ,,Nejlepší zážitek bylo plavení koní v Moravě, když měl Erda nad hladinou jen hlavu a plaval jako hroch. Nejhorší byl pád před poslední překážkou při mých prvních závodech."

Zážitky některých členů oddílu nebylo možné publikovat, jiní zase odmítali vypovídat i pod hrozbou použití násilí.