Alice Pekařová: Závody na Nových Zámcích aneb pokoření metru

1. května 2014 proběhly hobby závody v areálu JK Dvůr Nové Zámky. Jezdecký oddíl Dubicko vyjeli reprezentovat dva jezdci, Alice Pekařová (Elita) a Bohuslav Přibyl (Morava Cipísek). 

Alice, první soutěží, ve které jste startovali, bylo dvoufázové skákání 70/80 centimetrů. Jak se vám dařilo?

Slávek jel s Cipískem čistě (a jako drak), a tak se umístili na prvním místě z 16 dvojic. Já jsem s Elitou startovala po Slávkovi, v první fázi jsem jela čistě, ve druhé jsem se snažila jet jako Slávek, ale jedno ráhno nám spadlo (asi vítr, Máchale). Skončila jsem tedy 10. Při dekorování si Cipísek zcela neomaleně vytáhl z košíčku další kokardy.

Následující parkur bylo dvoufázové skákání 90/100 centimetrů. Pro tebe to bylo poprvé, co jsi jela na venkovních závodech soutěž na této výšce. Jak jste dopadli?

Slávek přešel první fázi čistě, ve druhé nasbírali s Cipískem 13 trestných bodů. Já jsem v první fázi měla jednu chybu, asi zase vítr. A pak jsme se ve druhé fázi na jednu překážku jaksi netrefili. Slávek byl nakonec 14. a já 20. z 28 dvojic.

Jak bys tedy celý váš výjezd zhodnotila?

No, nejlépe nám šla jízda na dřevěném koni, alespoň se se mnou nesnažil utéct. Elita v mezičase nacvičovala španělský krok, Slávek si zase vzpomněl, že je vlastně 1. máj a jelikož tam nebyla Martina,  líbal  alespoň Cipíska.

Byla to tedy pěkná "jízda". Nebylo to nejlepší, ale ani nejhorší. Zkusili jsme pokořit magickou hranici jednoho metru a zjistili jsme, že o výšce to není. Náš problém je úplně někde jinde. Na to, že jsme jeli bez trenéra, jsme to zvládli. Příště zase a určitě lépe.

Děkuju za rozhovor.