MČR Ptýrov: Kellnerová mediální hvězdou. Ale co ti ostatní?

(Toto není článek o proběhlém mistrovství seniorů, žen a mladých jezdců na Ptýrově. O tom a o účasti člena našeho týmu bude zanedlouho samostatný článek.)

Když jsem si včera večer, tedy 12. července 2015, otevřela stránky iDNES, třetím nejdůležitějším článkem (hned po řecké krizi a uprchlících) byl ten s nadpisem "Kellnerova dcera je českou šampionkou v parkuru. Jsem nadšená, zářila". Zaradovala jsem se, že si média konečně všimla parkuru, i když mě trochu zarazil titulek. Vždyť Anna Kellnerová vyhrála "jenom" jednu z mnoha rozdávaných mistrovských medailí... Přesto jsem se však pustila do čtení a brzy pochopila, že článek asi nebude tak úplně nezaujatý a obsahující fakta .

Nechápejte mě špatně, nemám nic proti Anně Kellnerové, nepatřím k těm, kteří tvrdí, že si svá umístění víceméně "kupuje". Jistě, má skvělé koně, zázemí a trenéry, ale má i velký talent, jezdí velmi dobře a mistrovskou medaili z řad mladých jezdců jí velmi přeji. A upřímně gratuluji.

Zmíněný článek se však o Kellnerové zmiňoval jako o mistryni České republiky a skutečnost, že zvítězila "jenom" v jedné z mnoha kategorií, byla úplně opomenuta. Kde je zmíněno zlaté středočeské družstvo? Kde se gratuluje Míše Šínové, novopečené mistryni žen? A konečně, kde se píše, že mistrem naší republiky (a myslím tím opravdu Mistrem s velkým M) se stal Aleš Opatrný?

Odpověď je jednoduchá: Nikde. A pokud bych chtěla jít ještě dál - mistrovství ČR je samozřejmě velká událost, ale psalo se někde v "nejezdeckých" médiích o loňském vítězství našeho družstva na CSIO v Budapešti? O výborných výsledcích reprezentace na zahraničních mezinárodních závodech? Pokud ano, jistě neměl žádný z článků tak velkou propagaci.

Je známo, že u nás parkur bohužel není zatím příliš medializovaný, i když v posledních letech došlo k velkému pokroku (ČT vysílá záznamy z Velkých cen, místní deníky píšou o největších akcích, lidé z "koňských" médií se snaží přispívat i do těch všeobecných). Když tedy už konečně někdo napíše článek o skokovém mistrovství, měl by si především ověřit fakta a konzultovat je s odborníkem. Protože (a klidně mě ukamenujte) Anna Kellnerová opravdu není mistrem České republiky.

Barbora Ryčovská

Diskutovat můžete na našich facebookových stránkách - Hájská drbna.